Új útszakaszokat tenne útdíjassá a kormány, hogy 150 milliárd forint többletbevételt szerezzen, írják a tervezetben, amelyet a HVG szúrt ki a kormány honlapján.
Az eddig fizetős szakaszok mellett a következők ingyenessége szűnne meg:
- az M0-s autóút M1 és M5, valamint M4 és M3 közötti szakasza (ezzel a teljes út díjköteles lesz),
- az M44-es a Lakitelek/Tiszakécske csomóponttól Békéscsabáig,
- az M30-as Miskolc észak és Miskolc dél közötti szakasza (eddig ez volt az egyetlen díjmentes rész ott)
- az M6-os Bátaszék és az M6-M60 csomópont között,
- az M4-es Jászberénytől Abony-északig és Abony-kelettől Szolnok-nyugatig
- és az M76-os Balatonszentgyörgytől Keszthely-Fenékpusztáig
A J2-es díjkategóriában (vagyis a két tengelyes járműveknél) gyorsforgalmi úton 72,23 helyett 61,09 forint lesz kilométerenként, főúton 30,71 helyett 33,4, de a többi kategóriában is változás várható - közölte az RTL.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium hatásvizsgálatában leírja, hogy egészen pontosan 150,7 milliárd forint lenne az éves pluszbevétel. A tervről társadalmi egyeztetés is indult, ami egészen szeptember 1-ig tart.
A terv szerint a jövőben a buszokra nem kellene e-matricát venni, a 3,5 tonna feletti teherautók után pedig külsőköltség-díjat kellene fizetni a levegő- és a zajszennyezésre, valamint a szén-dioxid-kibocsátásra hivatkozva. Ez a díj technikailag eddig is létezett, ám összegét nulla forintban határozták meg. (Fotó: Illusztráció)
KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON !