Karácsony Gergely: "Két fotó. Az egyiken a valóság, a másikon a propaganda"

"Két fotó. Az egyiken a valóság, a másikon a propaganda. Az előbbit egy választópolgár készítette és juttatta el hozzám. Ez a kép azt mutatja, hogyan készült a másik. A választópolgárok adómilliárdjaiból készülő hazug propaganda. Miután nem olyan régen lábon lőtték magukat azzal, hogy állami területekkel igyekeztek bizonygatni, hogy a főváros mennyire elhanyagolt, jött az új mantra: Budapesten dugók vannak. Micsoda döbbenetes megfigyelés." - írta Karácsony Gergely főpolgármester Facebook-oldalán.

Természetesen, ahogy minden világvárosban, így Budapesten is vannak dugók - tette hozzá. "Azt nem teszi hozzá a papagájkommandó, hogy minden mérvadó nemzetközi elemzés (pl.: INRIX 2022 Global Traffic Scorecard, TomTom Traffic Index) szerint a Tarlós-időszakhoz képest csökkent a torlódások mértéke a fővárosban" - jegyezte meg Karácsony. Szerinte lehet elemezni, hogy ez milyen mértékben magyarázható a magas benzinárakkal, a home office terjedésével, a közösségi közlekedés helyreálló népszerűségével, vagy éppen a kerékpáros forradalommal, de a tény ettől még tény marad: Budapesten kevesebb dugó van, mint négy éve.

"A faék egyszerűségű propagandát leszámítva mindenki tudja, hogy a nagyvárosi közlekedés bonyolult kérdés, és bonyolult kérdésekre nincsenek egyszerű válaszok" - hangoztatta a főpolgármester. Szerinte az biztosan nem igaz, hogyha több sávot adnak az autóknak, akkor kevesebb lesz a dugó. Karácsony úgy véli, pont a fordítottja fog történni. "A sávok számát ugyanis nem tudjuk a végtelenségig növelni, az autós igény azonban szinte a végtelenségig nőhet, ha elhitetjük, hogy az autó a megoldás mindenre. Szerencsére ezt egyre kevesebben gondolják így" - jegyezte meg Karácsony Gergely.

Az elmúlt évtizedekben másfélszeresére, több mint 2 millióra nőtt a személyautók száma Budapesten és Pest megyében - hívta fel a figyelmet. Közölte: a gépjárműforgalom növekedése meg sem közelíti ezt a mértéket, bár az embereknek több autója van, de kevesebbet használják azokat. "És ez vezet el minket a lényeghez: egy nagyvárosban nincsenek autósok, tömegközlekedők vagy bringások. Egy nagyvárosban emberek vannak, akik közlekednek, és mindenkinek az a jó, ha erre többféle lehetőségük is van. Vannak élethelyzetek, amikor az autó nélkülözhetetlen. És van, amikor nem" - foglalta össze Karácsony Gergely.

Szerinte akkor lesz kevesebb dugó, ha az ilyen helyzetekben mindenki számára tudnak jó alternatívát kínálni. Ezért fejlesztik a közösségi közlekedést, ezért tartják alacsonyan a bérletárakat, és ezért vannak a biciklisávok is. "Tudom, hogy a budapestiek többsége elég bölcs ahhoz, hogy őszintén és higgadtan lehessen beszélgetni velük ezekről a komplex városi ügyekről. A propagandisták nem fognak minket ebben megzavarni." - zárta bejegyzését Karácsony Gergely.

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON !