3 millió forintot nyúlt le egy veszprémi lakostól a magát banki ügyintézőnek kiadó csaló

A csaló banki ügyintézőnek adta ki magát a telefonon - közölte a rendőség.

Egy 69 éves veszprémi lakost hívott fel 2024. február 8-án egy magát banki ügyintézőnek kiadó férfi, és arról tájékoztatta, hogy bankszámláján nagy értékű gyanús tranzakciót észleltek. Miután a sértett közölte, hogy ezt nem ő kezdeményezte, a „segítőkész” ügyintéző egy AnyDesk nevű alkalmazás telepítését javasolta a sértettnek, aki ezt meg is tette. Ezután megkérte, hogy ellenőrzésképpen lépjen be a webbankjába, aminek ő szintén eleget tett. Mivel a beszélgetés közben a hívás többször is megszakadt, ezért a „banki szakember” arra kérte a feljelentőt, hogy egy biztonsági számlára utalja el a számláján levő összeget, amíg ők megoldják a problémát. A „biztonsági számla” egy magánszemély nevére szólt, ennek ellenére a sértett ennek a kérésnek is eleget tett, és közel 3 millió forintot átutalt. Ezután az elkövető a vonalat bontotta. Az áldozat próbálta visszahívni, de nem érte el, ezért számlavezető bankját kereste meg, ahonnan tájékoztatták, hogy a hívás nem tőlük indult, és megkérték, hogy tegyen feljelentést a rendőrségen.

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON !