"Még gyorsan bevásárolok és kitakarítok"- Abszurd hívást kaptak a mentők

A mentőautókon képzett életmentők dolgoznak, akik a kórházat megelőző, pehospitális ellátásra szakosodtak. Feladatuk nem csupán a betegek mielőbbi kórházba juttatása, a helyszínen el is látják a betegeket és stabilizálják állapotukat. Máig akadnak azonban, akik ennek az információnak nem állnak birtokában és a mentőt, mint legegyszerűbb, ingyenes közlekedési eszközként kezelik. 

Az Országos Mentőszolgálat bejegyzése szerint a napokban egy középkorú nő tárcsázta a segélyhívót, aki elmondása szerint 8 napja ütötte be könyökét. Elmondta, hogy eddig nem volt ideje orvoshoz fordulni és ugyan már nem is fáj annyira, szeretné megnézetni a karját. Elárulta a pontos címet is, ahol éppen tartózkodott, de tájékoztatta a mentésirányítót arról, hogy ő még gyorsan bevásárolna és kitakarítana otthon, úgyhogy majd oda “rendelné” magának a mentőt körülbelül 4-5 óra múlva, de annál nem később. 

A mentésirányító ugyan megpróbálta kikérdezni az asszonyt, aki ezt kikérte magának, mondván, hogy “őt ne kérdezgessék, csak vigyék el a kórházba, mert a mentőautóval előbb fog sorra kerülni”. A türelmes mentésirányító elkezdte elmagyarázni a nőnek, hogy ez nem így működik, ám a sérült erre hangos szitkozódással és fenyegetéssel reagált, majd inkább lemondta a mentőellátást és bontotta a vonalat.

Gyakori tévhit, hogy a mentővel érkező betegek előbb kerülnek sorra a kórházi átadást követően, ez azonban nem feltétlenül igaz. A kórházak sürgősségi osztályán triage rendszer működik, melynek lényege, hogy a betegeket problémájuk súlyossága szerint rendezik sorba. Így előfordulhat, hogy egy beteg mentővel érkezik a kórházba, mégis később kerül sor ellátására, ha van, aki rosszabbul van nála, hamarabb szorul segítségre. Tehát az ellátás gyorsasága érkezési sorrendtől és a mentőktől független.