Szigorítják az alkoholos italok reklámozását Magyarországon

Változtat a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvényen a kormány – derül ki a megjelent Magyar Közlönyből. A törvénymódosítás egy sor helyen megtiltja az alkoholos italok reklámozását, elsősorban a gyermek védelme érdekében - írja a hvg.

Tilos lesz így alkoholtartalmú ital reklámját közzétenni:

  • sajtótermék első borítójának külső oldalán, illetve internetes újságok nyitóoldalán,
  • színházban és moziban 20 óra előtt,
  • gyermek-, illetve fiatalkorúak számára készült műsorszámok előtt és után közvetlenül, illetve a műsorszám alatt,
  • egyértelműen játék céljára szánt termékeken és azok csomagolásán,
  • valamint köznevelési és egészségügyi intézményekben, illetve ezeknek a bejáratától számított kétszáz méteres körzetben. Utóbbiba beleértendők mind a köztéri plakátok, mind az üzletek kirakatai, vagy a közterületről látható helyek.

A módosítás továbbá kiegészíti a 2008-as törvényt azzal, hogy „tilos az olyan gyermek-, illetve fiatalkorúaknak szóló reklám, amely árut vagy annak használatát, igénybevételét életet, egészséget vagy testi épséget sértő vagy veszélyeztető módon mutat be.”