Otthonában volt egy mányi lakos bankkártyája, amit egy olaszországi étteremben használtak

Az internetes vásárlási csalások egyik gyakori módszere, hogy bűnözők hamis online áruházakat vagy alkalmazásokat hoznak létre. Ezeket előszeretettel hirdetik a közösségi médiában, sokszor bankok vagy közüzemi szolgáltatók webhelyeire megszólalásig hasonlító felületeken. A hamis, adathalász üzenetek akár a keresőmotorok találatai között is megjelenhetnek. A megtévesztő hirdetések gyakran csábítóan alacsony áron kínálnak népszerű ruházati cikkeket, lábbeliket, játékokat, elektronikai és informatikai termékeket. Emellett kiberbűnözők az online fizetések során előszeretettel használt megoldásokra is alkottak már adathalász programokat.

Egy ilyen program letöltése után vált csalás áldozatává nemrég egy 48 éves mányi lakos is - olvasható a rendőrség oldalán. A bankjától kapott sms-ből értesült arról, hogy a bankkártyáját illetéktelenek egy olaszországi étteremben használták, miközben a plasztiklap mindvégig otthon, Mányban volt. A nyomozás során kiderült, hogy az áldozat nem sokkal korábban egy online fizetések lebonyolítására szolgáló, adathalász alkalmazásban adta meg a bankkártyaadatait, amelyek így kerülhettek a csalók kezébe.