Elkezdődött a repper elleni karaktergyilkossági kísérlet. A fő probléma azonban az, hogy Majka klipje elsősorban nem a pénzéhségről szól, hanem arról, hogy a hatalom megalázza a saját szavazóit is, mondta az ATV-ben Zsolt Péter médiaszociológus, a Méltányosság Politikaelemző Központ kutatási igazgatója.
A Csurran, cseppen című klip áttörte a szubkultúra falát, hiszen több mint ötmillió alkalommal nézték meg néhány nap alatt. Nagyon jó időben jelent meg a videó, Zsolt Péter szerint egy évvel korábban nem szólt volna ekkorát. A sikere összefüggésben áll Magyar Péter és a Tisza párt megjelenésével, tette hozzá a szakember.
A kormányoldal vehemensen reagált: voltak olyan próbálkozások, melyek szerint a klip valójában egy másik országról szól, ám Zsolt Péter szerint „aki egy kicsit is Magyarországon él, az minden elemében látja a hazai utalásokat.”
A szociológus ezt követően arról beszélt, hogy Tom Cruise a Sivatagi vihar című filmben teljesen elmaszkírozva, pocakosan, kopaszan alakít egy idióta örjöngőt. Ami azért furcsa és azért érdekes, mert ez a karakter teljesen elszakad a mindig vonzó, jóképű, általában hőst játszó színésztől.
Mindez úgy függ össze Majka klipjével, hogy amennyiben itt is megtörténik, hogy az emberek már nem a repperről, hanem az általa megformált figuráról, „Bindzsisztán” vezetőjéről kezdenek el gondolkodni és beszélni, onnantól senkit nem fog érdekelni az a jobboldali karaktergyilkosági kísérlet, hogy egyébként Majka mennyi pénz keres. „Ez lényegtelenné válik, a klip tartalma válik lényegessé”, magyarázta a műsorban Zsolt Péter.
A szociológiában alvó hatásnak nevezik ezt a jelenséget, amikor elfelejtkezünk arról, hogy ki a gyártó, és már csak a tartalomra koncentrálunk. „Márpedig a Majka által megformált karakter képes arra, hogy társadalmi szintű gondolkodást indítson el, és ha ez a lépés valóban bekövetkezik, akkor elmondhatjuk, hogy a Fidesz nagy bajban van”, mondta Zsolt Péter hozzátéve: „Ha a Fidesz tanácsadója volnék, azt mondanám, hogy meg kell próbálni Majkát szétszedni”, bármilyen módon hitelteleníteni.
A szociológus szerint az elhallgatás szakaszán már túlvagyunk, az nem működött, hiszen milliók látták a videót. Talán azzal lehet próbálkozni, hogy Majka éppen úgy mindent a pénzért tesz, mint az általa alakított karakter, „tehát mi sem vagyunk rosszabbak nála”, mondta Zsolt Péter, ám saját felvetésére rögtön egy erős ellenérvet is felhozott: a klip fő üzenete nem a pénzéhség, hanem az, hogy a hatalom által eltorzított emberek nagy mértékben lenézik a saját választóikat is. Majka rajongótábora feltételezhetően jelenős részben alacsonyabb státuszú rétegekből áll, (hiszen a rapkultúra is alacsonyabb státuszú rétegekből indult el), és a Fidesz szavazóbázisának jelentős része is ugyanez a társadalmi réteg.
A szegényrétegen belüli lumpenszegénységre jellemző, hogy oda húz, ahonnan pénzt kaphat. Ha viszont ez a réteg – akár a klip hatására – ráébred, hogy „mindeközben a hatalom megaláz, abból gond lehet. A rapkultúra lényege ugyanis: lázadás a minket megalázó hatalommal szemben. Ha tömegek kezdik el azt érezni, hogy tovább nem hagyják magukat megalázni, az hatalmas vesztéséget jelenthet a Fidesznek, ám jelenleg még csak a folyamat elején tartunk”, magyarázta a műsorban Zsolt Péter.