50 millió forintos bírságot kapott a Foodora

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) által kezdeményezett fogyasztóvédelmi vizsgálat eredményeként a fogyasztóvédelmi hatóság 50 millió forintos bírságot szabott ki a Delivery Hero Hungary Kft. tulajdonában lévő Foodora futárcégre a tájékoztatási kötelezettségek súlyos megsértése, megtévesztő tájékoztatás és a szerződés megkötéséről szóló visszaigazolás hiányossága miatt - erősítette meg Budapest főispánjának korábbi bejelentését közleményében az NGM.

A családok és a fogyasztói jogok széles körű védelme érdekében folyamatosak az ellenőrzések a kereskedelem minden szegmensében, szükség esetén a fogyasztóvédelmi hatóság szigorúan fellép az esetleges jogsértésekkel szemben - tette hozzá az NGM.

A közleményben felidézték, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium - fogyasztóvédelemért felelős tárcaként - 2024. november végén rendkívüli fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálatot rendelt el az ételfutárok tevékenységével kapcsolatban beérkezett nagyszámú fogyasztói panasz alapján. A komplex ellenőrzés átfogó képet adott az ételkiszállító vállalkozások által alkalmazott gyakorlatokról és a jellemző fogyasztói panaszokról.

A legtöbb kifogás a kiszállított ételek minőségével, a kiszállítási idővel és a vételár visszatérítésével volt kapcsolatos. Számos esetben nem megfelelően kezelték a fogyasztók panaszait, emellett több fogyasztó kifogásolta, hogy a futárok nem, vagy nem megfelelően beszélik a magyar nyelvet.

A vizsgálat kiemelt figyelmet fordított a kiszállított ételek minőségére, mennyiségére, a jelzett kiszállítási idő betartására, az árakkal kapcsolatos problémákra, a fogyasztókat megillető kompenzáció lehetőségére, valamint a vállalkozások panaszkezelési gyakorlatára.

A vizsgálat eredményei alapján a vállalkozás több jogszabályi előírást is megsértett. Különösen problémásnak bizonyult a megtévesztő tájékoztatás, a nem megfelelő panaszkezelés, valamint a jogorvoslati lehetőségek hiányos ismertetése, amelynek következtében Budapest Főváros Kormányhivatala 50 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki. A bírság mellett a társaságot kötelezték a hiányosságok pótlására és a jogszerű működés helyreállítására - közölte az NGM.

Hangsúlyozták: a Nemzetgazdasági Minisztérium továbbra is kiemelt figyelmet fordít a fogyasztók védelmére és a piaci szereplők jogszerű működésének biztosítására, így a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatósággal és a szakmai irányítása alá tartozó kormányhivatalokkal együtt a jövőben is a lehető leghatározottabban fellép minden olyan esetben, ahol fogyasztói sérelem felmerül. (MTI)