7,5 millió forintot zsákmányolt a telefonos csaló egy 81 éves zalai nőtől

Az átverés után egy héttel tett bejelentést a Zalaegerszegi Rendőrkapitányságon egy 81 éves nő arról, hogy február 24-én felhívta valaki, és banki ügyintézőnek adta ki magát. Azt mondta neki, hogy 800 ezer forintot nyert, és kapni fog egy e-mailt a további teendőkről. A csaló arra kérte az idős asszonyt, hogy kattintson a linkre, amivel letölti az AnyDesk alkalmazást. Ezután be kellett lépnie a netbankjába a számítógépén. A sértett innentől már nem fért hozzá a saját számlájához, végig kellett néznie, ahogy a pénze köddé válik. A csaló 7,5 millió forintot zsákmányolt - közölte a rendőrség.

Az elmúlt időszakban több hasonló eset történt. A csalások közös jellemzője, hogy a telefonálók banki ügyintézőként mutatkoztak be a hívott feleknek, és közölték, hogy gyanús pénzmozgásokat látnak a számlájukon, vagy nyertek egy nagyobb összeget, ezért rávették a mit sem sejtő személyeket, hogy diktálják be bankkártyájuk számát, lejárati idejét, illetve a hátulján lévő háromjegyű, biztonsági CVC-kódot is. Az adatok megszerzését követően a csalók jogosulatlanul pénzt utaltak el a sértettek bankszámlájáról. 

A telefonálók jellemzően egy program telepítésére is kérik az áldozatokat, mellyel valójában távoli hozzáférést biztosítanak maguknak az adott eszközhöz. Ezzel az alkalmazással, mely a legtöbb esetben az AnyDesk vagy a TeamViewer elnevezésű applikáció, a csalók már könnyen leemelik a sértettek pénzét a bankszámlájukról.