Az elmúlt időszakban több hasonló eset történt. A csalások közös jellemzője, hogy a telefonálók banki ügyintézőként mutatkoztak be a hívott feleknek, és közölték, hogy gyanús pénzmozgásokat látnak a számlájukon, vagy nyertek egy nagyobb összeget, ezért rávették a mit sem sejtő személyeket, hogy diktálják be bankkártyájuk számát, lejárati idejét, illetve a hátulján lévő háromjegyű, biztonsági CVC-kódot is. Az adatok megszerzését követően a csalók jogosulatlanul pénzt utaltak el a sértettek bankszámlájáról.
A telefonálók jellemzően egy program telepítésére is kérik az áldozatokat, mellyel valójában távoli hozzáférést biztosítanak maguknak az adott eszközhöz. Ezzel az alkalmazással, mely a legtöbb esetben az AnyDesk vagy a TeamViewer elnevezésű applikáció, a csalók már könnyen leemelik a sértettek pénzét a bankszámlájukról.